Tuesday, February 17, 2009

Χειροποίητα αντικείμενα

[41/365] Music is in the air
[41/365] Music is in the air

Πριν από μερικούς μήνες, είχα γράψει για το biographix, ένα post για τα mobile. Όταν κάποια στιγμή, έπρεπε να φωτογραφίσω κάτι, που να είμαι εγώ αλλά να μην είμαι εγώ, φωτογράφισα ένα, που πήρα πρόσφατα από το Tallinn. Και σκέφτηκα πως θα ήταν πολύ πιο όμορφο, αν το είχα φτιάξει εγώ. Εντάξει ίσως όχι πιο όμορφο αλλά σίγουρα πιο μοναδικό.

Arts & Crafts

Όλοι έχουμε σταθεί μπροστά σε μαγαζιά με χειροποίητα και διαφορετικά αντικείμενα. Χωρίς κάποια συγκεκριμένη χρηστική αξία, ούτε και ιδιαίτερα τέλεια, από άποψη εκτέλεσης αλλά τόσο χαριτωμένα. Και συνήθως σκεφτόμαστε ότι είναι είτε ακριβά, είτε περιττά και τα προτιμάμε μόνο όταν πρόκειται για δώρο σε κάποιο πρόσωπο, που θα τα εκτιμήσει.

Arts & Crafts

Άλλες πάλι φορές, στεκόμαστε μπροστά από βιτρίνες από ζαχαροπλαστεία και θαυμάζουμε τα τέλεια από άποψη εμφάνισης γλυκίσματα. Από άποψη γεύσης, δεν θα το διαπραγματευτώ εδώ. Έχω δώσει τα διαπιστευτήρια μου, πριν από κάποιες μέρες. Βέβαια, για να είμαι ειλικρινής, δυσκολεύτηκα να πιστέψω ότι η συγκεκριμένη βιτρίνα, παραπάνω, είναι ζαχαροπλαστείου αλλά εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ.

Arts & Crafts

Στην πραγματικότητα, οι άνθρωποι που βρίσκονται πίσω από αυτά τα ευφάνταστα αντικείμενα, είναι άνθρωποι, με φαντασία και πολύ διάθεση να δημιουργήσουν κάτι. Δεν δέχομαι τη φράση «Δεν πιάνουν τα χέρια μου». Τα χέρια εκπαιδεύονται να πιάνουν και να δημιουργούν. Θέλει υπομονή και καλή διάθεση. Χρειάζεται τελειομανία μόνο στο βαθμό, που θα μας επιτρέπει να χαιρόμαστε και να προσπαθούμε και όχι στην υπερβολή, του να δημιουργήσουμε κάτι τελειότερο από ένα τυποποιημένο προϊόν.

Arts & Crafts

Τα υλικά μπορεί να είναι οτιδήποτε. Ότι, αρχικά τα χέρια μας, μπορούν να χειριστούν με ευκολία και σιγά-σιγά έρχεται η εξοικείωση με πιο δύσκολα υλικά. Η
deadendmind μπορεί να αφαιρεθεί με τις ώρες σε μια παραλία, μαζεύοντας βότσαλα. Τα διαλέγει προσεκτικά, τα κουβαλάει με πολύ πόνο ψυχής και όχι μόνο και μετά τους δίνει μορφή ανάλογα με το σχήμα. Η Karry μου έστειλε πριν από μερικές μέρες αυτό το υπέροχο περιστέρι. Δεν είμαι σίγουρη για το υλικό αλλά ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη.


Arts & Crafts

Η Casper85, φτιάχνει ονειροπαγίδες από διάφορες κλωστές. Η
efou φτιάχνει πραγματάκια με χάντρες. Μια Κυριακή απόγευμα, η Shiroi Taka, η Panigirtzou, η dragongrrr και η efou, φτιάξαμε πολλά – πολλά μπρελόκ με χάντρες και δερματάκι. Ήταν ένα ευχάριστο και δημιουργικό απόγευμα, σχεδόν αγχολυτικό. Εντάξει είχαμε την dragongrrr, που έχει εκπαιδευμένα χέρια, να φτιάχνει 3 φορές πιο γρήγορα από εμάς, αλλά δεν πτοηθήκαμε! Απλά το χαρήκαμε.


Arts & Crafts

Σήμερα συζητώντας με την Panigirtzou, μου είπε πως θα ήθελε να μάθει να κάνει γλυκά του κουταλιού. Πολλά και διαφορετικά και να τα συσκευάζει σε μικρά, περιποιημένα βαζάκια. Μου φάνηκε πολύ δημιουργικό και ας μην έχουν μεγάλη διάρκεια, ειδικά όταν πέφτουν στα δικά μου χέρια.

Arts & Crafts

Προτείνω να το δοκιμάσετε και ότι πετύχει. Όχι μόνο τα γλυκά του κουταλιού, αλλά ότι σας έρθει με τη φαντασία σας. Αν δεν πετύχει, να το χαρίσετε σε έναν άνθρωπο, που αγαπάτε πολύ. Θα είναι το καλύτερο δώρο, που θα έχει λάβει και ας μην το ξέρει. Γιατί θα είναι μοναδικό. Το επόμενο σας θα είναι καλύτερο αλλά όχι το πρώτο. Αν πάλι είστε τόσο ανασφαλής με τα δημιουργήματά σας, να προτιμάτε τα χειροποίητα δώρα και ας είναι λίγο πιο ακριβά από ένα τυποποιημένο. Βοηθάτε έναν άνθρωπο, να ζήσει κάνοντας αυτό που αγαπάει και τον εκφράζει. Μεγάλη πολυτέλεια αυτό τη σήμερον. Αν δεν έχετε εντοπίσει μαγαζιά στην πόλη σας, μπορώ πάντα να προτείνω το
etsy και φυσικά από το fair-trade.


Arts & Crafts

Θεσσαλονίκη 17/2/2009

14 comments:

efou said...

όμορφο post (όπως πάντα)!
κάποτε σου είχα πει κάτι αντίστοιχο του "δεν πιάνουν τα χέρια μου" και μου είχες απαντήσει ότι αυτό δεν ισχύει για κανέναν και ότι θα μου το αποδείξεις, και το έκανες!
σ'ευχαριστώ γι'αυτό και για άλλα πολλά ((((μαφάλντα))))

υγ. δεν ήξερα για τις ονειροπαγίδες της κάσπερ, καλή φάση!

Shiroi Taka said...

Συμφωνώ απόλυτα!
By the way, ζαχαροπλαστείο ήταν αυτό;! Wow...

Anonymous said...

...εγώ πάλι κάνω σταφιδομαφινακια,να θυμηθώ να σου φέρω την επόμενη φορά!!! (αν σιχαινεσαι τις σταφιδες την έβαψα)

dragongrrrr said...

Axouuu, poli wraio postaki! :) Kai oi fwtografies mou thimizoun... kati mikra magazakia stis tainies opou vriskeis panta kati magiko, xameno mesa ston polixrwmo axtarma, lol! Na kai i petra tis Dafnis!

karry said...

Είναι πράγματι πολύ αγχολυτικό να κατασκευάζεις κάτι και πόσο μαλλον για αγαπημένα πρόσωπα.
Το περιστέρι για την καινούρια χρονιά, είναι φτιαγμένο από μπάλσα (ξύλο για μακέτες, αερομοντελισμό κ.α.) και είχα μια πολύ καλή βοηθό... την αδερφή μου Tasa :)

M said...

Φτου... Με έκανες να ψάχνω για κόλλες, ψαλίδια και χαρτιά για τις βιβλιοδεσίες μου που έχω παρατήσει. :-)

Αν και εγώ με τις χειροτεχνίες υποφέρω πια λόγω προβλήματος στο χέρι μου.

(Είπα και σε προηγούμενο ποστ, αυτά τα μαγαζάκια με τα καλούδια είναι τέλεια, και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι μιλάμε πάντα για μικρά μαγαζάκια κι όχι εκείνα τα τεράστια καταστήματα τάχα παιχνιδιών).

Καλημέρες!

mafaldaQ said...

@efou: Στα έλεγα εγώ :P! Εγώ ευχαριστώ κορίτσι για όλα! Ααα και να ξέρετε... έχουμε αρχίσει να δεχόμεθα παραγγελίες για μπρελόκ! Τι λέτε;

@Shiroi Taka: Ω ναι! Δίπλα στον γιατρό μας σχεδόν. Θυμάσαι κάτι περίεργα γλυκά με μαύρο περιτύλιγμα που μας είχε φέρει; Ψαγμένο πολύ!

@kihli: Όχι ότι είμαι ξελιγωμένο... Όχι. Αγαπάω τις σταφίδες! Θα με φέρεις καλό ξωτικούλι; Για τις ανάγκες τις φωτογράφισης. Ξέρεις ;)

mafaldaQ said...

@dragongrrrr: Ωωωω τι τιμή! Η Μεγάλη δημιουργός στα μέρη μας! Τι θα γίνει βρε τεμπελάκι; Θα κάνεις τίποτα να έχω να σε θαυμάζω και να σε φτύνω ή μόνο θα σε φτύνω που όλο εξαφανίζεσαι;

@karry: Και έλεγες μην το δείχνεις σε όλους εεεε; Χιχι! Το καλλιτεχνικό υπάρχει στην οικογένεια. Νομίζω πως πρέπει να το καλλιεργήσετε σε κάτι πιο "επαγγελματικό"!

@M: Πολύ χαίρομαι που ξύπνησα όρεξη για δημιουργία. Βιβλιοδεσία; Εεε και εσύ στα δύσκολα για τα χέρια έπεσες! Χωρίς να έχω κάτι στο μυαλό μου συγκεκριμένο, νομίζω πως θα σου πήγαινε πολύ και το κολάζ με διάφορα οργανικά υλικά! Αλλά σίγουρα και ένα Mobile με διάφορα υλικά. Νομίζω πως έχεις πολύ μουσική μέσα σου. Απλά λείπει ο αέρας να την ξεκινήσει :)

dragongrrrr said...

Xm! Diladi ta salia den ta glitwnw opws kai na xei! :P

Anonymous said...

Δεν ξέρω εάν η dragongrrrr είναι πιο γρήγορη, πάντως η μισή Θεσσαλονίκη κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή με μπρελόκ made by Shiroi Taka. Ιαπωνική τεχνολογία, όχι παίζουμε!

mafaldaQ said...

@dragongrrrr: Μωρέ άμα είναι με αγάπη είναι αλλιώς ;)

@Monte-Cristo: Όντως! Πολύ γρήγορη και η γιαπωνεζούλα μας. Εγώ και efou οι πιο αργές. Λίγο τα γλυκά, λίγο ένα τσιγαράκι :)

Panigirtzou said...

Λοιπον, 2 μήνες μετά αξιώθηκα και τόλμησα να κάνω το γλυκό κουταλιού πορτοκάλι! το οποίο για πρώτη φορά έγινε καλό, αλλά την επομενη φορά πιστεύω θα γίνει καλύτερο!

mafaldaQ said...

Μπράβο! Μπράβο κοπελίτσα! Άντε και εις ανώτερα! Και περισσότερα! Και γλυκότερα!

Panigirtzou said...

Ευχαριστώ πολύ! Χαίρομαι που σας άρεσε! αντε τώρα που θα έχει και άλλα φρούτα θα το κάψω! θα σας έχω για κριτική επιτροπή, οι γευσιγνώστες! Αλλά αν δεν είναι κάτι καλό να ξέρετε δε θα σας κάνω πειραματόζωα!